LEVERINGSBETINGELSER
Når du køber et Safestone®-produkt i byggemarkedet, kan du få det leveret under følgende betingelser:

 

GENEREL LEVERINGSTID

  • På enkelte paller op til 5 arbejdsdage.
  • Der kan ikke leveres på specifikke dage eller tidspunkter.
  • Der leveres kun til brofaste øer i Danmark.

 

TRANSPORT
Vi leverer med 18 meter lange lastbiler, og derfor skal følgende betingelser være opfyldt:

  • Vejen frem til kunden skal være kørefast (asfalt, beton eller lignende – ikke grusvej)
  • Der skal være minimum 4 meters frihøjde og 4 meters fribredde.
  • Der må ikke være udhængende træer, grene og lignende, da disse kan forvolde skade på lastbilen.

 

  • Ved snefald skal vejen til leveringsadressen være ryddet og saltet.
  • Lastbilen skal kunne vende om. Lastbilen bakker IKKE!
  • Ingen kranlevering som standard.

 

PÅ ADRESSEN
Vi leverer paller med palleløfter, og derfor skal følgende betingelser være opfyldt:

  • Underlaget skal være kørefast, det vil sige fliser, asfalt, beton eller lignende. Palleløfteren kan IKKE køre på grus-, græs- eller jordveje eller lignende ujævnt underlag.
  • Pallen stilles så langt ind på adressen som muligt på et kørefast grundlag, dog max 5 meter fra lastbilens lift. Hvis ikke andet er aftalt, placeres pallen ved kundens kantsten.
  • Ønsker til pallens placering skal beskrives særskilt ved ordreafgivelse og være letforståelige. Chaufføren foretager den endelige vurdering af, om den ønskede placering er forsvarlig. Hvis dette ikke er tilfældet, bliver pallen placeret ved kundens kantsten.
  • Placering af pallen sker på kundens egen risiko. Safestone eller chauffør/vognmand kan derfor ikke gøres erstatningspligtig for eventuelle skader, eksempelvis trykskader på fliser.
  • Pallen må ikke placeres, hvor den obstruerer trafikken eller er uanbringelig ifølge loven.

 

Chaufførens afgørelse skal respekteres:
Vores chauffører har stor erfaring med denne type leverancer, og det er udelukkende chaufføren, der afgør, om det er forsvarligt eller lovligt at placere pallen på et bestemt sted. Chaufføren har det endelige ord, og dette skal respekteres.

 

Reklamation:
Såfremt kunden ønsker at reklamere, og varerne skal refunderes, skal emballagen være intakt, og varerne skal ligge som ved levering. Såfremt varen, der skal afhentes, er blevet beskadiget, ødelagt eller er mangelfuld, kan varen ikke returneres.